Nový model řady RELAX - RCEJ je navržen jako speciál pro termické létání pro rychle se rozšiřující kategorii RCEJ určenou pro elektromotory ř. 400;
využití najde tento model rovněž jako "klidový" v kategorii RCEN
popis konstrukce: obě křídla je polepeny do vzepětí "U" z jednoho kusu dýhy; pro zvýšení stability při kroužení jsou dodatečně ke středu nalepený ještě uši; křídlo je opatřeno křidélky používaných při přistání jako brzdy; povrchová úprava je provedena jen bezbarvým lakem - verze ARF; u stavebnice provedení ARC jsou křidélka již oddělena a ochráněna na řezu epoxidem s mikrobalony;
trup je laminátový a vyztužený uhlíkem - je zakončen uhlíkovou trubkou pr. 10 mm
rozpětí děleného křídla 1900 mm
výrobce: LS model
Cena verze ARF: 4 390 Kč
Cena verze ARC (na objednávku): 3 200 Kč
Cena kompletního náhradního trupu: 750 Kč
Cena VOP ARF lakovaná: 220 Kč
Cena SOP ARF lakovaná: 200 Kč
Optima III
model 3. generace; konstrukce je stejná jako u ostatních modelů - křídlo polystyren + dýha + uhlíkové pásnice nosníku, laminátový trup a balsová VOP; pro citlivější reakci na termické závany bylo proti minulému provedení zvětšeno rozpětí a trup upraven pro lepší vedení na rychlosti; nárůst plochy se příznivě projevil nižším plošným zatížením a tím i menším opadáním v klouzavém letu při zachování maximální rychlosti; pro velký rozsah letových rychlostí byl zvolen oblíbený mod. profil MH 30 s velkou pronikavostí proti větru; při osazením výkonným AC motorem získáte elektrolet s kolmou stoupavostí na vysoké rychlosti, ale i přes tyty vlastnosti umí Optima III. létat pomalu a úplně sama bez zásahů do řízení; povrchovou úpravu lze volit z pouhého nalakování bezbarvým lakem nebo požehlení fólií
rozpětí křídla 1680 mm
hmotnost min. 1250 g
výrobce: LS model
Cena verze ARF folie: 4 900 Kč
Cena verze ARF lak: 4 300 Kč
Cena verze ARC: 3 600 Kč
Optima XL
verze XL je novinka především pro termické létání; model prošel zvětšením na rozpětí 2000 mm při použítí již léty osvědčeného profilu MH 30 mod.
popis konstrukce: ta zůstala stejná (polystyren + dýha + lakovaná povrchová úprava); VOP je opět balzová a vybroušená do souměrného profilu; trup byl upraven pro snížení odporu zmenšením průřezu, ale současně prodloužen pro lepší vedení; vlivem výroby stále lehčích elektromotorů byla prodloužena i špička trupu pro lepší vyvážení modelu která umožňuje použít vrtulové kužely v rozmezí 30 - 40 mm; svou velkou klouzavostí a citlivostí i na slabé termické závany je model vhodný pro použití v kategorii RCEN