Gratulujeme Vám ke koupi obousměrného elektronického digitálního regulátoru, který navazuje na osvědčenou řadu regulátorů s kterými bylo vyhráno mnoho národních a mezinárodních závodů a získáno několik evropských a světových titulů.
Instalace - zástavba do modelu
Regulátor doporučujeme umístit co možná nejníže na šasi modelu. Dbejte při tom, aby vzdálenost mezi přijímačem s anténou a silovými kabely a akumulátorem byla minimálně 3 cm. Regulátor umístěte také tak, aby pokud možno proudil i vzduch okolo výkonných FET tranzistorů. Regulátor přilepte oboustranně lepící páskou.
Připojení regulátoru
Spojte modrý kabel s mínus pólem elektromotoru.
Spojte žlutý kabel s plus pólem elektromotoru.
Spojte červený kabel s plus pólem akumulátoru.
Spojte černý kabel s mínus pólem akumulátoru.
Nastavení plynu na vysílači - Automatic-system
Po prvním správném připojení bude zjištěna nulová - neutrální poloha plynu (svítí červená LED dioda). Jakmile zhasne, přejděte do polohy plný plyn a poté do polohy plné brzdy. Můžete ovšem vyjet s modelem ihned po zhasnutí diody, ale je potřeba alespoň jednou dát plný plyn, aby si regulátor "načetl" polohu maximálního plynu.
Váš regulátor je nyní nastaven. Při správném nastavení nyní svítí LED dioda při plném plynu, neutrálu a plné brzdě/jízdě zpět.
Správné zapínání RC soupravy a regulátoru
Zapnutí : zapněte vysílač a potom přijímač vypínačem regulátoru. Vypnutí : vypněte vypínačem regulátoru napájení přijímače a potom vypněte vysílač. Upozornění : Pohonné akumulátory před zapnutím připojte k regulátoru. A po vypnutí regulátoru pohonné akumulátory odpojte od regulátoru - nenechávejte je zapojené např. přes noc.
Funkce zpátečky
Regulátor má rovněž plynule ovládanou zpátečku. Pro jízdu zpět zvolte jednou krátce "plnou brzdu" a již můžete jezdit zpět. Při nepřerušované jízdě zpět po dobu 6-ti sekund regulátor zpětný chod přeruší. Pro jízdu zpět musíte opět krátce jet vpřed, abyste mohli zpátečku opět využít. Upozornění : U regulátorů se zpátečkou V3R, V4R a V6R nesmí být na elektromotoru zapojeny žádné diody. Regulátor by se poškodil.
Připojení tzv. silového kondenzátoru
Připojení tohoto kondenzátoru se používá ve velmi málo případech. Vývojové oddělení výrobce zjistilo, že použití kondenzátoru zajistilo pomoc za určitých podmínek a poruch. Silový kondenzátor dodává výrobce pod objed. číslem GM1539.
Připojení kondenzátoru je následující : Dlouhý pin připájejte na silový vodič (plus pól) akumulátoru a krátký pin připájejte na silový vodič (mínus pól) akumulátoru.
Další pokyny
Při nedostatečném přísunu chladícího vzduchu může dojít díky teplotnímu senzoru k vypnutí regulátoru. Model je ovšem stále řiditelný. Jakmile se regulátor dostatečně ochladí, můžete nadále pokračovat v jízdě.
Dbejte také na to, aby byl elektromotor řádně odrušen - minimálně dvěma kondenzátory (100 nF).
Technické údaje
Označení
V3R
V4R
V6R
napájecí napětí
4,8 - 12 V
4,8 - 12 V
4,8 - 12 V
trvalý proud při 7,2 V
24 A
32 A
40 A
BEC
5 V / 1 A
5 V / 1 A
5 V / 1 A
Důležitá upozornění :
Nenechávejte model nikdy bez dohledu pokud je připojen akumulátor. V případě poruchy může dojít až k požáru modelu a okolí.
Regulátor a další elektronické části modelu nesmí nikdy přijít do styku s vodou. Nejezděte v dešti !
Pokud je regulátor připojen na elektromotor, nesmíte na něj připojovat jiný akumulátor. To by poškodilo regulátor a ztratíte záruku.
Nepřepólujte regulátor. Na silové kabely směrem k akumulátoru použijte 1 kus samičky a 1 kus samce. Doporučujeme pozlacené konektory pr. 4 mm - např. od firmy Schulze nebo Q-model. Silové vodiče rovněž nasuňte do smršťovací bužírky a bužírku zahřejte horkovzdušnou pistolí.
Veškeré kabely a spojení musí být dobře izolovány. Zkraty poškodí regulátor.
Neotevírejte regulátor a nezasahujte do jeho zapojení uvnitř regulátoru.
Regulátor není hračka a není určen pro děti do 14 let.
Záruka
Výrobce na tento regulátor dává záruku 24 měsíců při dodržení výše uvedených pokynů.