regulátor opatřete konektory typu G 3,5 (3 samičky) a G 4 (1 samec a 1 samička), které důsledně připájejte k vodičům
použijte vždy nové konektory
vodiče k pohonným akumulátorům je možné prodloužit na max. délku 20 cm
regulátory, které jsou dodávány bez konektorů, doporučujeme přímo připájet na vývody elektromotoru
konektor typu JR zasuňte do přijímače – kanál řízení elektromotoru
Instalace do modelu
elektromotor upevněte šrouby na motorovou přepážku - pečlivě upravte délku šroubů (dotažením příliš dlouhých šroubů spolehlivě zničíte elektromotor)
regulátor ponechejte volně v modelu, zabezpečte chlazení elektromotoru a regulátoru proudícím vzduchem přes patřičně dimenzované chladící otvory
akumulátory připojujte jediným pokusem (vyvarujte se několikanásobných doteků konektorů)
zapněte vysílač a zkontrolujte velikost výchylky kanálu řízení motoru +/- 100 %,
u RC souprav Multiplex +/- 80 %
zapněte vypínač na regulátoru (u regulátorů bez BEC zapněte napájení palubní části RC soupravy)
musí se ozvat pípnutí - v čase mezi zapnutím vypínače a pípnutím nesmí dojít k pohybu páky ovládání motoru
pípnutí se ozve pouze při prvním zapnutí vypínače po připojení akumulátorů (poloha "plný plyn" se nastaví automaticky)
regulátor je dodáván s aktivovanou brzdou
obrácený smysl točení rotoru se realizuje vzájemnou záměnou dvou vodičů k elektromotoru nebo přeprogramováním - viz dále
Monitor předstihů
regulátory řady Master mají vestavěný systém, který informuje o aktuálním nastaveném předstihu - po aktivaci regulátoru se ozve 1 nebo 2 pípnutí (podle toho je-li aktivovaná brzda)
v případě, že počkáte 5 sekund v poloze stop, uslyšíte současné nastavení předstihu regulátoru (pípání se ozve pouze po prvním zapnutí)
monitor předstihů lze kdykoliv přerušit přesunutím páky ve směru zvýšení výkonu
Změna nastavené brzdy
zapněte vysílač a nastavte plný plyn
aktivujte přijímač a regulátor
počkejte 5 sekund, uslyšíte 4 tóny ( · · - · )
stáhněte páku do polohy stop
ozve se potvrzení o nastavení
jedno pípnutí – brzda je aktivní
dvě pípnutí – brzda je deaktivována
nastavení brzdy je trvalé t.j. i po odpojení akumulátorů se nezmění - při zapnutí regulátoru se vždy ozve pípnutí (jednoduché nebo dvojité) podle nastavení
pokud chcete změnit nastavení brzdy, odpojte regulátor od akumulátorů a opakujte tento postup
Předstih a spínací frekvence
předstih č. 1 (2°-5°) je optimální pro elektromotory Hacker, Lehner a další dvoupólové elektromotory
předstih č. 2 (10°) je optimální pro elektromotory Aveox, Astro a pro maximální otáčky dvoupólových motorů
předstih č. 3 (18°) je optimální pro elektromotory Phasor, Mega, Plettenberg a další šestipólové motory
předstih č. 4 (30°) je optimální pro elektromotory AXI, Kohler, Actro a pro další elektromotory s rotujícím pláštěm
Poznámka: předstih je nutno u každého elektromotoru vyzkoušet a nastavit pokud možno co nejmenší
spínací frekvence č. 1 – (8 kHz) pro všechny typy železných motorů
spínací frekvence č. 2 – (16 kHz) pro motory s extrémně nízkou impedancí
spínací frekvence č. 3 – (32 kHz) pro bezželezné motory (Tango nebo Samba)
Nastavení - změna předstihu, spínací frekvence a směru otáčení rotoru
zapněte vysílač a nastavte plný plyn
aktivujte přijímač a regulátor
počkejte 5 sekund, uslyšíte 4 tóny ( · · - · )
počkejte dalších 5 sekund
nyní uslyšíte 5x pípnutí – předstih č. 1 ( · , · , · , · , · )
regulátory s BEC při aktivované brzdě vypínají skokově a to při dosažení napětí pohonné baterie 0,7 V/ článek nebo 5 V (3,8 – 4,0 V u 04-3P, 08-3P, 18-3P, 30-3P) podle toho, co nastane dříve
při vypnuté brzdě dochází k postupnému omezování výkonu
u regulátorů bez BEC dochází v obou případech k omezování výkonu
součástí regulátoru je tepelná ochrana, která vypíná motor při dosažení teploty 110 °C
regulátory jsou dále vybaveny ochrannými funkcemi, které zabezpečují správný rozběh a běh elektromotoru v celé oblasti použitelných otáček a proudového odběru
regulátory je zakázáno napájet jakýmkoliv síťovým zdrojem
dbejte na správnou polaritu baterie – přepólováním dojde ke zničení regulátoru
Inovace regulátorů
V roce 2004 byla uvedena na trh nová generace regulátorů Master (v názvu mají označení "flight" nebo "heli"). Tyto nové regulátory je možno napájet i Li-xxx akumulátory a programovat také pomoci tzv. Progboxu. Např. předstih lze nastavit plynuleji od 0 do 30 st. po 1 st.